Offline strategieën om je winkel te promoten
Tegenwoordig komen er zoveel reclame-uitingen op je af dat je niet meer weet waar je moet kijken. Al helemaal niet in een winkelcentrum met meer dan 1200 winkels. Hoe zorg je er nou als winkel dat je ertussen uit springt, en je klanten binnen haalt.
Denk Out of the box
In een winkelcentrum zo groot als the Dubai Mall kan het heel lastig zijn om jouw winkel vindbaar te maken. Zorg ervoor dat je met iets heel nieuws komt, een geniale ingeving van je. Iets wat nog nooit iemand heeft gedaan. Zodat je echt de aandacht van de mensen naar je toe trekt. Speel met vormen en kleuren. Laat je logo er echt uitspringen.
Professionele uitstraling en houding
Dit kun je natuurlijk doen met bedrukte sweaters. Zet hier een geniale zin of grap op om winkelend publiek te trekken. Want niet alleen hoe je personeel zich gedraagt bepaald hoe en überhaupt of er iemand over je zaak nadenkt. Ook hun uitstraling naar de klant toe is van groot belang. Dat geld niet alleen in een winkel, maar ook over het algemeen in het dagelijks leven. Zorg ervoor dat je open staat voor mensen met hun gebruiken en culturen. Zo zorg je ervoor dat je toegankelijk blijft voor iedereen.
Hoe gekker hoe beter
Als laatste kun je ook altijd nog een te gekke actie houden binnen of buiten je winkel. Dit is een manier om te zorgen voor leuke aandacht voor jou brand. Als je een professionele houding hebt, dan mag je af en toe wel eens gek doen. Hou een winactie met een gratis minuut shoppen. Of organiseer een evenement in de hal van de Mall waarbij je mensen een bepaalde actie laat doen. Deze acties kun je ook weer online delen waardoor mensen het merk kennen en sneller naar de Dubai Mall komen om te shoppen. Deze acties kunnen extra mensen aantrekken dit kunnen potentiële klanten zijn.